جابلو

هنر وگفتگو

جابلو

هنر وگفتگو

کوهی در میان دشت

  

 

 

 

 

 

 کوه 

کوهی در میان دشت ، سر به فلک کشیده
کلاه ابری بر سر نهاده
اونظاره ماست .


برکه کوچکی تصویر او را ضبط نموده
روی آن قاصدکی درشناور است

هنوز، ماه و خورشید ، روز روشن بده بستون می کنند!
هنوز
هنوز...
هنوز گندمها به سجده می روند
آفتاب پرست از دیدن آن به وجد آمده

من به آلا چیق های نمدی حسادت می ورزم
آنها
مثل مردانی در سرزمین آفتاب
که زیر باران سینه سپرکرده ، سر به بالا دارند .
گاه
صدای نی می آید
با جیک جیک گنجشکها همنوا شده
موسیقی فضا را پر کرده

سگ دشتبان ،از شادی ،اشک چشمانش را پاک می کند

عطر خوش آویشن وپونه همه را مست کرده 


به گل شقایق درود 
دامن خود را بر آسمان او گسترده
شاعر از دیدن  شقایق راز خود را فاش کرد ، 

امید را به ما برگرداند . 


عشق شاهین را دیدم
به جوجه اش، پرواز یاد می داد

در میان صخره ای سخت
آب زلالی روان پیداست.
 

گر به سر می دهیم با دل شاد
گریه شوق با تمام وجود.

زکریا سمائی

10/اسفند /90

 

قله دماوند

نظرات 10 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 06:06 ب.ظ

باجشمانی اشکبار

همدردی ما را پذیرا باشید.


خدایا هموطنانم را صبر و شکیبایی عطا فرما.

آمین.


از بستگان و فامیل باخبرهستید؟


آرزوی سلامتی دارم.برای همه .

ممنون عزیز

[ بدون نام ] دوشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 05:48 ب.ظ


هموطن زلزله زده:

کاش میتوانستم به کمکت بیایم.

کاش میتوانستم برایتان خون دهم.

هرچند جانم هم فدایتان.

کاش میتوانستم آواری را که برسرت ریخته را کنار بزنم و

خوشحال از اینکه زنده ای تو را در آغوش بگیرم.

کاش . کاش .کاش.

جاده آماده ست . اما پاهای من گره خورده.

کاری که از دستم بر می آید. دعاست.

فقط دعا میکنم. و همچنان دعا و دعا.


و خود را در درد و غم و اندوهت شریک میدانم.

لااقل کاش میتوانستم از غمهایی که بر دوشت

سنگینی میکند. می کاستم.اما .............

خدایا هموطنانم را به تو میسپارم.

تو خود دانا و توانایی.

وبگرد سه‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 05:52 ب.ظ

با اجازه از عکستون استفاده کردم.

وبلاگ نوشنق جمعه 27 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:18 ق.ظ http://novashnagh.blogfa.com

سلام برادر باعرض تبریک بخاطراینکه وبلاگ زیبایی ساختین من شمارالینک کردم شمانیز لینک کنید

مدیروبلاگ نوشنق جمعه 27 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 04:13 ب.ظ http://novashnagh.blogfa.com

مرحباای فخرخاک پاک ما
واقعا درودبر شماآقای سمائی این همه عشق وعلاقه به سرزمین مادریتان آذربایجان داریدچون خانم بنده به عنوان معلم 1سال درجابلو بوده خاطره خوبی ازمردم مهربان باایمان ومهمان نواز وبافرهنگ جابلوداریم

ممنونم از لطفی که به من واهالی روستایم دارید

.... پنج‌شنبه 2 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 07:07 ب.ظ

کنار دریاچه عشاق دختری با گیسوان گندمی /مانند ریشه تنیده درهم / ابروان بالا بلند /چشمان سبز آبی خیره شده به نگاه مهتاب / من مثل دود تنوری آن را درشبانگاهی به آغوش کشیدم .
لبی ارغوانی که همچون پیچک های از آهن گداخته پیدا بود ،شربت شهد را درآن نوشیدم
دستها را لرزان لرزان بر قلب تپیده او دوانم
آهسته آهسته از بغض گلویش صدایم کرد .
دوستت دارم

دوستت دارم



[ بدون نام ] شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 02:25 ب.ظ

گل یاس




حس سکوتت را شکستی
در قلبم گل یاس کاشتی




موسیقی غمت را گوش کردم
به گلهای گلستانت سر زدم







امروز
غروب
کنار نیزار
دلتنگیهایهایت را باور کردم







چشمکی ناز از پشت پنجره زدی
زولیخا را خواب دیدم
که مرااسیر بند کرده






برایت تاجی از زیتون دهم
عشق را شناختی


قسم به پروانه یادم نمی رود
بوسه





اگر شقایق را دیدم
طواف خواهم کرد








حصارم گل کرده
دل زولیخارا ربوده
اگر نسیمی بوزد
به مهمانی او میبرم







9/شهریور 91

[ بدون نام ] یکشنبه 12 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 05:41 ب.ظ

باز باران با ترانه ...

باز باران با ترانه /با گهرهای فراوان/می خورد بر بام خانه/یادم آرد روز باران/ گردش یک روز دیرین / خوب و شیرین/ توی جنگل های گیلان / کودکی ده ساله بودم/ .../ شاد و خرم /نرم و نازک/ چست و چابک /با دو پای کودکانه/ می دویدم همچو اهو/ می پریدم از سر جو/ دور می گشتم ز خانه / می شنیدم از پرنده / از لب باد وزنده / داستان های نهانی / راز های زندگانی / ... / پیش چشم مرد فردا / زندگانی خواه تیره ، خواه روشن / هست زیبا / هست زیبا ...







[ بدون نام ] چهارشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 07:35 ب.ظ

اگر باز هم

نگاهت را به چشمانم بیندازی

به چشمت بوسه خواهم زد،

به تو خاموش خواهم گفت:

که من تا عمق چشمان قشنگت

دوستت دارم ...



[ بدون نام ] دوشنبه 3 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:55 ق.ظ

در میان صخره ای سخت
آب زلالی روان پیداست.


گر به سر می دهیم با دل شاد
گریه شوق با تمام وجود.


تصویر کوه خیلی زیباست...

ممنون عزیز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد