جابلو

هنر وگفتگو

پرواز مرغ دریایی

هملت درباره شعر می گوید:

من تابع قواعد کلاسیک و مدرسه‌ای نیستم. آن هم قواعدی که هنوز می”‹گویند شعر ترکیبی از قافیه و عروض است. شعر برای من آمیزه”‹ای از تصویر و خیال است. تا آنجا که دشمن واقع‌گرایی هستم. چون واقعیت خودش وجود دارد و بازگو کردن آن هیچ لطفی ندارد. من وقتی به آسمان نگاه می‌کنم و می‌بینم از ستاره‌ها پری می”‹ریزد و روی زمین سماع می‌کنند، شعر برایم اتفاق می افتد. و باید بدانیم، اگر خیال را از شعر بزداییم، چیزی باقی نمی‌ماند.

... سه‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 03:04 ب.ظ

سفر مشهد
حال مشهد رفتن را نداشتم خانم می گفت بیا بریم مشهد نزری دارم . وسط زمستون یاد هندوستون افتادیم شال کلاه کردیم رفتیم مشهد ....یعنی آقا طلبید...
شب رسیدیم مشهد اوه ...چقدر بزرگ شده قبلا حرم از دور مشخص بود الان هتلهای بزرگ برجهای مجلل وغیره اصلا معلوم نیست ،رفتیم دورور حرم آقا هتل سه ستاره جا گرفتیم طبقه چهارم پنجرمون رو به آقا ، شب را سپری کردیم
صبح الطلوع زیارت آقا مشرف شدیم جمعیت جا نبود از درو پنجره می بوسیدن تا ضریح آقا... همه راز ونیاز ودردهای حاجتمندان یه رنگ خاص و حال هوای دیگری داشت.
خانم بالاخره پولی که نزر کرده بود ،داخل ضریح انداخت .
گفتم: خانم جان دست بچه ها را بگیریم بریم موزه امام رضا ، گفت: باشه .. بلیط گرفتیم رفتیم بازدید موزه ، مدالهای قهرمانها ورضا زاده ، خدادعزیزی وکاری میناتوری از استاد فرشچیان وخط های کوفی وغیره خیلی زیبا بود .واقعا برای دیدنش می ارزید

گروهی توجه ام را جلب کرد ، تعجب کردم اینجا دیگه موزه است واسی چی پول می اندازن،
نکنه که در قدیمی حرم آقا هم مردم نزری داشتن . زمستون بود کلا سرم بود یواشکی مردم نبینن دست به زیر کلاهم بردم شاخ در آوردم یا نه
خدابگم زن چی کارت کنه این جماعت رو به صرات نیستن الله واعلم
از اونجا اومدیم بیرون رفتیم بازارچه خرید و یه عکس مشدی پسند توی آتلیه عکاس باشی ازمون گرفت ... نمی دونید خانم چقدر خوشحال شده بود . چندین تشکر های جوربا جور کرد!
آسمون حالش بهم خورد برف بارید بچه ها مریض نشن جای غریب ... رفتیم هتل من که رانندگی کرده بودم هنوز بدنم درد می کرد، رو تختم خوابیدم دخترام جلوی پنجره روی شیشه شکل می کشیدن توی خواب شیرین دخترم داد زد بابا ...بابا ..... سرا سیمه بیدار شدم چیه دختر، ... بابا یه بچه داخل پیاده رو زیر برف خوابیده
نگاه کردم دیدم آره کف کوچه یه بچه با صورت پخش شده و خوابیده ، دخترام سوال پیچم کردن. یه ملافه گرفتم و یه لیوان چایی داغ بلا فاصله اومدم پایین، پسرک گرمای که از زیر آشپز خونه هتل خارج می شد با صورت روی میله های آن خوابیده بود، تنش یه کت کهنه ودودی معلوم بود خیلی وقته نشسته بود بو میداد یه پنج سانتی روش برف زده بود دل آدم درد میآمد . صداش کردم آقا پسر مریض میشی عزیز بلند شو سرش را چرخوند حرف نزد باز خوابید. ملافه دور تا دور کشیدم حد اقل سرما نخوره چایی را دادم نخورد برگشتم بالا بچه هام گفت : پسره چرا اونجا خوابیده گفتم فقیره بی کسه
یکی از دخترام که سوم ابتدایه گفت: امام رضا ایقدر پول داره دور ورش چرا فقیر؟ من که حرفی نداشتم بگم ..بل اجبار برای روشن کردن بچه هام
گفتم بابا امروز زیارت رفتیم ،اون آدامها دنبال خدا بودند ،از این خبر نداشتن که خدا داخل کوچه زیربرف و سرما خوابیده .

عنبران اردبیل یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:23 ق.ظ http://hestel.blogfa.com

درودبر مردم جابلو

من از ترس خوابش نمی برد

ایران دهیار سه‌شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 06:39 ب.ظ http://irandehyar.com

همه آنچه دهیار می خواهد:
نرم افزار جامع دهیاری ترز اولین و در عین حال قدرتمند ترین نرم افزار مدیریت جامع دهیاری کشور می باشد که براساس نیاز دهیاران کشور برای امور اجرایی دهیاریها و صرفه جویی در منابع مالی و پیاده سازی گردیده است .
به کمک این نرم افزار،مدیریت خانوار ، اتوماسیون پروانه ساختمان ،صدور 114 مدل عوارض دهیاری ، اتوماسیون نامه ، مدیریت اماکن تجاری و مسکونی ،مدیریت پروژه های عمرانی ، عوارض تجمیعی ،مدیریت مصوبات شورا، مدیریت چاه ها و قنوات ،مدیریت ادوات کشاورزی،سامانه اطلاع رسانی (پیامک) اهالی روستا ، مدیریت یادآور الکترونیک، مدیریت اموال دهیاری ، مدیریت پروانه کسب، سیستم گزارش گیری آماری، تولید اسناد الکترونیک ،مدیریت خسارات ،سیستم چند کاربره ،سیستم تحت شبکه ....