جابلو

هنر وگفتگو

جابلو

هنر وگفتگو

مناظر قلعه رودخان وماسوله

سکوت نمی کنم  

 

صدای پای بی آهنگت را شنیدم
ودر سکوت ،
به خیال تو پرواز کردم .
ماندن ونیامدنت را
همه را بار قطاری کردم ،
تا کهکشانهاسیر کردم.


به باغ بی رنگ تو رفتم ،
پاییز را یافتم.
اگر به خود نیایی،
باد و بوران ،
تو را در آستانه زمستان سرد می برد.

باران میکوبد و
باد میوزد،
چترها در آسمان معلق میشود
وخانه کبودت قندیل می بندد.
 

راهی که میروی،
چه دشوارست ...

 
من سکوت نمی کنم
به خودم بر می گردم . 

  

۲۸/شهریور ۹۱ 

 

 

دژ قلعه رود خان  


قلعه رودخان یا قلعه حسامی نام قلعه‌ای تاریخی در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر فومن در استان گیلان است. برخی از کارشناسان، ساخت قلعه را در دوران ساسانیان دانسته‌اند. این قلعه با ۲٫۶ هکتار مساحت بر فراز ارتفاعات روستای رودخان قرار دارد. دیوار قلعه ۱۵۰۰ متر طول دارد و در آن ۶۵ برج و بارو قرار گرفته شده است.فاصله قلعه تا شهر ماکلوان ۲۵کیلومتر وتا ماسوله ۴۵کیلومتروتا شفت ۲۰کیلومتر است .

در دورهٔ سلجوقیان این قلعه تجدید بنا شده و از پایگاه‌های مبارزاتی اسماعیلیان بوده است. بر روی کتیبه سردر ورودی قلعه که اکنون در موزهٔ گنجینهٔ رشت نگهداری می‌شود٬ درج شده که این قلعه در سال ۹۱۸ تا ۹۲۱ هجری قمری برای سلطان حسام‌الدین امیردباج بن امیر علاءالدین اسحق تجدید بنا شده است.

این قلعه در ارتفاعی بین ۶۶۵ تا ۷۱۵ متر از سطح دریا واقع شده و در کنار آن رودخانه‌ای با همین نام جاری است.

ماسوله

نظرات 12 + ارسال نظر
مسعود چهارشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 04:20 ب.ظ http://www.724download.ir

اگر می خواهید :
جدید ترین نرم افزار ها را دانلود کنید.
جدید ترین برنامه ی موبایل را دانلود کنید.
جدید ترین بازی ها را دانلود کنید.
جدید ترین کتاب ها را دانلود کنید.
جدید ترین آموزش ها را ببینید.
جدید ترین ابزار گرافیک و طراحی را دانلود کنید.
جدید ترین اسکریپت ها برای طراحی سایت را دانلود کنید.
از آخرین اخبار استخدامی کشور مطلع شوید.
و ......

و خلاصه اگر می خواهید مطالب تمامی سایت های اینترنت را یک جا ببینید به سایت ما بیایید.

www.724download.ir

[ بدون نام ] چهارشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 04:56 ب.ظ


ترانه سرا:مسعود فردمنش

خواننده:سیاوش قمیشی



سکوتم از رضایت نیست

دلم اهل شکایت نیست

هزار شاکی خودش داره

خودش گیره گرفتــــــــاره

همون بهتر که ساکت باشه این دل

جدا از این ضوابط باشه این

ازین بدتر نشه رسوائی ما

که تنهاتر نشه تنهائی ما

کسی جرمی نکرده گر به ما این روزها عشقی نمی ورزه

بهائی داشت این دل پیشتر ها که در این روزها نمی ارزه

که کاره ما گذشته از شکایت هنوزم پایبندیم در رفاقت

هزار شاکی خودش داره

خودش گیره گرفت___اره

سکوتم از رضایت نیست

دلم اهل شکایت نیست

هزار شاکی خودش داره

خودش گیره گرفتــــــــاره...

ممنون دوست عزیز

... چهارشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 07:38 ب.ظ

سلام خدا قوت...

حـــرفـــــ هــای نــاگفتــه ام را
مـی شــود در سکــوتــی جــای داد
و مـــن مــانده ام کــه چگـــونـــه
اینهمـــه سکـوتـــــ را در دلـی خستـــه بگنجــانــم!
تـــو بگـــو ایــن دل تـــابـــــ مــی آورد
اینهمـــه تنهـــــایـــی و ... ؟!
کــاش میشــد گفتــــــــ امـــا نمـی شـــود...!

حسین نریمانی جمعه 31 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:59 ق.ظ

سلام
بسیار زیبا ...

مثـــــــل همیشه

ممنون عزیز

... جمعه 31 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 02:02 ب.ظ

من هستم و دوباره دلی بی قرار تو
این کوچه های خسته ی چشم انتظار تو

منظومه ی بلند غزل های ناز من!
خورشید هم ستاره شود در مدار تو

[ بدون نام ] جمعه 31 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 02:24 ب.ظ

حست کردم کنارم،

امدم عزیزبرای دیدنت

احساسم پنهان ولی

اشکارشد!!!

،،، جمعه 31 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 03:29 ب.ظ

نشودفاش کسی. انچه میان من و توست/تا اشارات نظر نامه رسان من و توست/گوش کن با لب خاموش سخن میگویم/پاسخم گو به نگاهی که میان من و توست،

[ بدون نام ] جمعه 31 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 03:48 ب.ظ

نشد یک لحظه از یادت جدا دل/ زهی دل، افرین دل، مرحبا دل/ ز دستش یکدم اسایش ندارم/نمیدانم چه باید کرد با دل/ هزاران بار منعش کردم از عشق/ مگر برگشت از راه خطا دل!!!

... جمعه 31 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 08:26 ب.ظ

یانمیشام بو دنیاده
ایترمیشم گلومو
کرم کیمین اولورم اصلیدن ساری
بیلمیرم عشق ندن اوزاخلاشیر مندن
ندن بو گونش قارانلیخ گلیر منه
ای گونون صاحبی
تاپشیرما منی بو ظلمته
منکه ایوب دیرم
صبریم چوخدان قورتاریب
استکانیم دولدو زهرله
قوی چکیم باشیمه من

بو نسکیلی اورک راحت اولسون عزیزیم
ساریبانیم موننان ارتیخ اینجتمه منی
قوی قوردامیش پیکرمی
راحت اولسون عزیزیم

سیزقین سیزقین هرگون آغلیرم
بویانمیش عمرومه
بیلمرم نجه گلدیم
نجه گئدیم
نامردلر دنیاسیندا



گلمین باشیم اوسته
سیزین دنیادن یورولموشام


... شنبه 1 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 09:50 ق.ظ

(تو)

تیکه کلام من هستی،

و

شعرم سکته میکند!

بی تو...



تنها تصویر یک ماه
به این مرداب حس بودن میدهی
نگاهم کن...!!!

زیباست

[ بدون نام ] یکشنبه 9 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 11:16 ق.ظ

انروزکه لبریز احساسمچشم در چشم بهار و گرم و تبدارم چو تابستان،اشکهایم همچو باران پاییز برگریزان،دلم یخبندان و برف زمستان را بخاطر روزی ذیگر تحمل می کنم.
روزها هر کدام دارند روزی دیگر پشت سر...
چرا نمی شود حسی دیگر باشم غیر چهار فصل...
می شود آیا؟؟؟

امین چهارشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:44 ق.ظ

مرسی از وبلاگ زیباتون من قلعه رودخان رو از نزدیک دیدم .بنظرم زیباترین و خوش آب و هواترین جای ایرانه...

با تشکر آقای امین عزیز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد