جابلو

هنر وگفتگو

جابلو

هنر وگفتگو

منطقه لفور آبشار گزو

این آبشار با ارتفاع تقریبی 75 متر در منطقه‌ی جنگلی و سر سبز و زیبای لفور مازندران در کنار امامزاده‌ای معروف به سه بزرگوار گزو در فاصله‌ی 15 کیلومتری «زیراب» سوادکوه قرار دارد. پس از طی ۲۸ کیلومتر جاده خاکی در این جنگل زیبا به امامزاده برادران گزو میرسیم . البته در طول مسیر به دو راهی های زیادی میرسیم که با تابلوی به طرف امامزاده گزو راه کاملا" مشخص میشود . از امامزاده تا آبشار بمدت نیم ساعت پیاده روی بسمت پایین جنگل با یک شیب نسبتا تند فاصله داریم . بهشت گمشده و چشمه دلاسره نیز در همین منطقه واقع است باید در پای عظمت این آبشار ایستاد و آن را تماشا کرد چون فقط در اینصورت است که آبشار در وسط آن جنگل بکر معنا پیدا می کند

آبشار گزو  

سد البرز منطقه لفور

این سد که بر روی تلاقی سه رودخانه کارسنگ رود و آذررود و اسکلیم رودهار در منطقه ای به نام دئوتک (محل تلاقی دو آب) بسته شده که علاوه بر زمینهای کشاورزی و روستاها پشت سد، تاریخ فرهنگ و تمدن غنی مردم این منطقه همراه با آداب سنن سنتی و شغل و حرفه و صنایع دستی مردم این دیار را به زیر آب برده است.

بوگیجه صبحه کیمین آی اولا کاش

یارین ئوپوشونن لبلریم شکروبال اولا کاش

بو کچن ساربانه بو قدر ناز ایلمه

بو ایکی سو آراسیندا کورپو شاد اولا کاش


نظرات 10 + ارسال نظر
محمد یاری شنبه 31 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 07:19 ب.ظ http://ybb.blogsky.com

عنوان وبلاگ شما رو دیدم کنجکاو شدم به این دلیل که یکی از دوستان من هم پسوندش جایلوئه ، آیا جابلو یه روستای توی اردبیله ؟؟

[ بدون نام ] چهارشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:23 ق.ظ

گفتم غم تو دارم گفتا غمت سر آید

گفتم که ماه من شو گفتا اگر برآید

گفتم ز مهرورزان رسم وفا بیاموز

گفتا ز خوبرویان این کار کمتر آید

گفتم که بر خیالت راه نظر ببندم

گفتا که شب رو است او از راه دیگر آید

گفتم که بوی زلفت گمراه عالمم کرد

گفتا اگر بدانی هم اوت رهبر آید

گفتم خوشا هوایی کز باد صبح خیزد

گفتا خنک نسیمی کز کوی دلبر آید

گفتم که نوش لعلت ما را به آرزو کشت

گفتا تو بندگی کن کو بنده پرور آید

گفتم دل رحیمت کی عزم صلح دارد

گفتا مگوی با کس تا وقت آن درآید

گفتم زمان عشرت دیدی که چون سر آمد

گفتا خموش حافظ کاین غصه هم سر آید

[ بدون نام ] چهارشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:27 ب.ظ



ترا من چشم در راهم شباهنگام

که میگیرند در شاخ تلاجن سایه ها رنگ سیاهی

وزان دل خستگانت راست اندوهی فراهم

تو را من چشم در راهم

شباهنگام در آن دم که دره ها چون مرده ماران خفتگانند

در آن نوبت که بندد دست نیلوفر به پای سرو کوهی دام

گرم یاد آوری یا نه ، من از یادت نمی کاهم

تو را من چشم در راهم

نیما یوشیج

فاطمه یکشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:35 ب.ظ http://nokhte-chin.blogsky.com

من آخری رو بیشتر از همه دوست داشتم!

ممنون عزیز

[ بدون نام ] دوشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 08:36 ب.ظ

بو ایکی سو آراسیندا کورپو شاد اولا کاش


خوب اینجا پل بین این دو آب زلال قرار گرفته و شاد شده.

تبادل افکار و احساسات. الهام گرفتن از چیزهایی

که می بینیم.



شب خوش فعلا...............

خیلی عالیه ممنون

.. چهارشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 04:57 ب.ظ


کجایی

اشک چشمم قاطی دریا میکنم

پرنده میشوم ،دلت پرواز میکنم

بهار من کجایی ،کجایی


یاکه من آهو میشوم ،می دوم

یا که صید میشوم ،این دنیا را رها میکنم

عشق حالم کجایی ،کجایی


یا مثل بچه زانو میزنم گریه میکنم

یا که منتظرت می مانم

خوش بیانم کجایی ، کجایی


ماهی میشوم ،دریاها شنا میکنم

یا که مثل یخ آب میشوم

خواسته من کجایی ،کجایی



دیگر از این بعد رنجم نده


من خواب عاشقها هستم

یار رویایی من کجایی ، کجایی

... یکشنبه 15 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 07:18 ب.ظ

گم شده ایم
بی تکلیف و سیال

ما گم شده ایم
همسایه ماصندوق نادانی را پر کرد
دیوانه به ریش آن خندید
گره طناب سبز محکم شد
ده پایین وبالادرگیر شدند
مگسان دور گ...هل هله کردند
من شناسنامه خود را در کوچه آبی گم کردم
دیدم
اندیشه را دزدیدند
دهان را دوختند
همه گم شده ایم
12/12/90

حکیم یکشنبه 15 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 07:35 ب.ظ http://fayendar.blogfa.com

سلام آقا زکریا
واقعا بهت تبریک میگم با عکس ایی که گرفتی واقعا زیبا ست به خصوص ابشا رگزو واقع لذت بردم

ممنون عزیز برایم سر زدی لطف دارید
راستی بعضی عکسهای صحفه اول باز نمیشه ممنونم لینکم کردی
کارهای محیط زیستی انجام میدهی گلوش به معنی خندیدن روستای فایندر بزبان ترکی تکلم می کنند
موفق باشید

.. دوشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:13 ب.ظ

بو رازی هانسی لالیه دانشیم
اولموشام پروانه من
تاپیشام عشقیده جانانه من
بو گیجه یوخی نان یوخام
اولموشام دیوانه من
بو یارین شیرین سوزونن
ایچیب مست اولموشام من

hossein0124 جمعه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:34 ق.ظ http://www.la4.rozblog.com

سلام وبلاگ خوبی داری اگه دوست داشتی بیا تبادل لینک مرا باآدرس www.la4.rozblog.com وباعنوان *بزرگترین وبلاگ هرچی بخوای*لینک کن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد